هشت مزیت روغن آووکادو برای پوست
نوشته شده توسط : saadat0011

روغن آووکادو ( Avocado oil ):

خرید روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام روغن آووکادو 

در حالی که روغن آووکادو به دلیل کاربردهای آن در پخت و پز بیشتر شناخته شده است ، اما همچنین می تواند به مراقبت از پوست کمک کند. این روغن ماده سازنده انواع مختلفی از کرم ها ، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها است.

 هشت مزیت برای پوست

1. مرطوب و تغذیه می کند

علاوه بر ویتامین E ، روغن آووکادو حاوی پتاسیم ، لسیتین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که می تواند پوست را تغذیه و مرطوب کند.

بیرونی ترین لایه پوست که به اپیدرم معروف است ، به راحتی این مواد مغذی را جذب می کند که به شکل گیری پوست جدید نیز کمک می کند.

2. التهاب ناشی از پسوریازیس و اگزما را برطرف می کند

آنتی اکسیدان و ویتامین ها در روغن اوکادو ممکن است کمک به درمان خشک، تحریک، و پوسته پوسته شدن پوست همراه با اگزما و پسوریازیس

یک فرد مبتلا به بیماری پوستی ممکن است بخواهد ابتدا تکه ای از پوست را آزمایش کند تا اطمینان حاصل کند که روغن باعث تحریک یا تشدید علائم آن نمی شود.

3. از بروز آکنه جلوگیری و معالجه می کند

روغن آووکادو هنگامی که برای مدت کوتاهی روشن بماند و با آب گرم شسته شود ، می تواند پوست را مرطوب نگه دارد بدون اینکه از آن روغن باقی مانده باشد. این ممکن است خطر آکنه را کاهش دهد .

روغن آووکادو نیز دارد اثرات ضد التهابیمنبع مورد اعتماد، که می تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه کمک کند.

4. ترمیم زخم را تسریع می کند

روغن آووکادو ممکن است به ترمیم سریعتر زخم ها کمک کند. یکی مطالعه سال 2013 منبع مورد اعتماددریافت که اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک موجود در روغن آووکادو می توانند سنتز کلاژن را که فرآیند ایجاد بافت همبند جدید است ، تقویت کنند.

همچنین مشخص شد که اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن آووکادو به کاهش التهاب در طی روند بهبود کمک می کند.

با این حال ، برای تعیین اینکه آیا از روغن آووکادو می توان برای درمان زخم ها استفاده کرد ، مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

5. پوست آفتاب سوخته را درمان می کند

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آووکادو ممکن است به کاهش علائم آفتاب سوختگی کمک کنند . با توجه به الف بررسی 2011منبع مورد اعتماد، ویتامین E ، بتا کاروتن ، ویتامین D ، پروتئین ، لسیتین و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن می توانند باعث بهبودی و تسکین پوست شوند.

دیگر مطالعات کوچک نشان داده اند که مصرف آووکادو ممکن است به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک کند.

6. علائم پیری را کاهش می دهد

اولین علائم پیری معمولاً روی پوست ظاهر می شوند. برخی مطالعات نشان داده است که مصرف چربی های مفید ، مانند آنهایی که در آووکادو یافت می شود ، می تواند به پوست در حفظ قابلیت ارتجاعی خود کمک کند.

با این حال ، محققان هنوز نتوانسته اند بررسی کنند که آیا استفاده از روغن آووکادو روی پوست همان اثر را دارد یا نه.

7. سلامت ناخن را بهبود می بخشد

در حالی که برخی از افراد برای بهبود ناخن های خشک و شکننده از روغن آووکادو استفاده می کنند ، اما شواهد علمی اندکی این مزیت را تأیید می کند.

با این حال ، استفاده از روغن های طبیعی برای نرم نگه داشتن ناخن ها و پوست اطراف آن ممکن است به کاهش شکستگی کمک کند.

8. سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

استفاده از روغن آووکادو به عنوان ماسک روی پوست سر میتواند به کاهش شوره سر و سایر مشکلات ناشی از پوست خشک و پوسته پوسته شدن کمک کند.

 

منبع: دکاموند شیمی

 

 





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: